tirsdag den 31. december 2013

Godt nytår.


Kære læsere.
Så gik der endnu et år i livet. Jeg håber, dit år har været dejligt, forrygende, måske til tider besværligt og ikke så sjovt, men sådan er livet. En god blanding af sol, regn, lys og mørke og ind imellem en storm eller to.

Mit 2013 har været sådan en blanding. Med to dødsfald af nære omsorgspersoner mærkede jeg livets sørgmodige side .Det gjorde ondt og som jeg skrev i går, så har det specielt gjort ondt her i juletiden. Som et højdepunkt på solsiden af livet, står vores sølvbryllup i august og lyser som en stor stjerne. Jeg er taknemmelig for alle de mennesker, der gjorde festen fantastisk og takker ydmygt.

Jeg har i 2013 for alvor udviklet mine evner som fotograf, omend der stadig er meget at lære. Bloggen har også stille og roligt fundet sin stil og jeg mine egne kreative ben at stå på.

Arbejdsmæssigt har der været mange udfordringer og de kan til tider tage pippet fra mig, men når jeg gerne vil involvere mig og "blande mig" i mange ting, så giver det jo også noget arbejde. Kunsten er at finde balancen.

Jeg plejer ikke som sådan at have nytårsforsæt, men mere nogle mål, håb og visioner for det nye år.

I 2014 sætter jeg mig følgende mål:
- jeg vil ud i den friske luft mindst en halv time hver dag.
- jeg vil løbe eller træne mindst tre gange om ugen.
- jeg vil rydde op hver dag, inden jeg går i seng
- jeg vil købe mindre ting
- jeg vil skrive mere
- jeg vil læse mere

I 2014  håber jeg
- at få en fantastisk ferie i Thailand sammen med mand, sønner og svigerdatter.
- at få en afklaring på, hvad jeg skal arbejdsmæssigt.
- at blive bedre til at være i nuet og nyde det.
- at finde mig selv, der hvor jeg nu er.


i 2014 har jeg en vision
- om være mere positiv, både i ord og handling.
- om at være noget mere for andre.

Om få timer skriver vi 2014. Det nye år er som at åbne en ny bog med blanke sider, som vi i høj grad er med til at skrive i. Vi kan selv præge den fortælling, vi skriver i bogen. Bliver det en fortælling om mismod, opgivenhed og der-er-ikke-noget-godt-til-mig-her-i-livet eller vil vi skrive en fortælling om glæde, positive tanker og livet-er-som-man-tager-det- og jeg-tager-godt-imod-det.? Jeg ved godt hvilken fortælling, jeg vil bestræbe mig på at skrive.

På pinterest fandt jeg følgende citat, der beskriver det meget godt:

Vi vil åbne en bog
Siderne er blanke
Vi vil fylde siderne med egne ord.
Bogen hedder "Muligheder"
Og det første kapitel
hedder
         NYTÅRSDAG


                      GODT NYTÅR


Kærlig hilsen Karin




Ingen kommentarer:

Send en kommentar