lørdag den 13. december 2014

13. december. Flettede julehjerter fra Røde Kors i anderledes materialer.


Jeg støtter hvert år Røde Kors´ juleindsamling og er tilmeldt deres nyhedsbrev. For et stykke tid siden fik jeg en mail med link til et flettet røde kors julehjerte. Jeg brugte det som skabelon til at flette hjertet i andre materialer. Jeg brugte plastic, lakpapir og sider fra møbelkataloger samt glanspapir. Det hele i sorte, røde, grå og hvide farver. Jeg flettede også nogle almindelige hjerter. Hjerterne bliver grafiske og lidt maskuline i udtrykket, synes jeg og kan måske tiltrække mænd, der er lidt romantisk juleforskrækkede.




På billedet her kan man tydeligt se mønsteret fra møbelkataloget.



I Jem og Fix kan man købe en stor flot rød shopping bag til bare fem kroner. Der er til mange hjerter. Tiger har fine lakposer i mange farver og mønstre til tre kroner. De er fine til mange ting. Montanas møbelkataloger har mange rigtig fine og grafiske sider, der kan bruges, men også de lidt finere møbelhuse har generelt nogle fine lækre kataloger.

Du kan finde skabelonen til Røde Kors´ julehjertet lige her. Det kræver lidt tålmodighed at flette, så du skal nok være lidt dreven ud i fletning af julehjerter. Ved samme lejlighed har du måske lyst til at støtte Røde Kors´ juleindsamling. Så kan du gøre det her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar