torsdag den 18. december 2014

18. december. Et julebord i sort og rødt.


Det er ved at være tid til tænke på og beslutte sig for, hvordan julebordene skal se ud i år. Vil du gerne bruge rødt, men er ikke til nisser, så kan denne opdækning i rødt, sort og hvidt og med stjernen som udgangspunkt, måske give dig lidt inspiration.

På bordet er der en sort tekstilvoksdug. På midten af bordet ligger en stjerne i presset træ, som er spraymalet sort. Den har fået selskab af røde bloklys. Blomsterne er røde julestjerner, pakket ind i rødt stof. Røde juletræslys i gamle røde stager, flettede lakrøde stjerner og røde stjerner, " punchet" i Jem og Fix posen fra forleden, er strøet med let hånd ud over bordet.








Der er altid en lille pakke til mine gæster juleaften og her bliver pakken også brugt som bordkort. For at passe ind i det lidt grafiske og stringente look, er navnet skrevet med en dymo. Servietten er rullet og har fået rødt bastbånd. Det passer måske bedre med en rød serviet og så sorte eller sølv bånd, men jeg havde glemt at købe røde servietter.





Jeg kan godt lide rødt og sort i samspil, så dette bord er bestemt en mulighed juleaften.

Jeg vil i det næste par dage, vise nogle forskellige borde i forskellige stilarter. Jeg håber, du vil kigge med og blive inspireret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar