fredag den 19. december 2014

19. december. Julebord i rustikke, gyldne farver.


Et julet kaffebord er dagens inspiration. Jeg har dækket med min mors gamle kaffestel fra Kjøbenshavs Porcelainsmaleri. Jeg aner ikke, hvad det hedder og jeg er egentlig på vej til at sætte det på loftet, men fik så lyst til at dække et kaffebord. Med sine gyldne og dæmpede farver synes jeg det passer godt til en rustik opdækning. Dugen er et stykke hessian. Øvrige elementer er rådyr, dådyr og elge i porcelæn, gips og træ, guldskeer, udstansede træfugle og messingfugle, guldstjerner, lærkegrene, kogler og grønne stjerner, lavet direkte på bordet af nåle fra en fyrregren. For at gøre det lidt nutidigt valgte jeg orange stofservietter og neonorange bånd, hvorpå jeg skrev navn. Blomsterne er rester fra en buket, jeg fik i sidste uge. Orange roser eller gerbera kunne også være fint sammen med fyrregrene.
.









Bordet er dækket ud fra et princip om hvad har jeg og hvad kunne være fællesnævneren. Her, det rustikke og det gyldne/brune. Jeg ved godt, at ikke alle har en stort af lager af diverse ting og sager, men gå på jagt i julekasserne, i dit nips og børnenes legetøj og se om der ikke er noget, der kan bruges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar