søndag den 22. marts 2015

Små haver i glas.






Den grønne bølge rider ind i vores boliger. Grønne planter skal der til. Specielt monstra eller fingerfilidendron, som den hedder på dansk. og Pilea ( pengeplante) er populære. Små haver i glas og hængende planter stormer også frem.
Jeg har forsøgt mig lidt med planter i glasbeholdere. Det er ret sjovt, sådan at skabe små landskaber. Jeg mangler lidt småt nips, men i anledningen af påsken, kom der lidt kaniner i de små glaskugler. Jeg ved ikke rigtig med de grønne sten på de øverste billeder, men det var, hvad jeg lige havde hjemme til at bruge som dræn. Systemet er at der skal lidt dræn i bunden, så jord og så evt. topdække oven på. Du skal bruge små grønne planter, gerne nogen, der skal skilles ad, så du kan få den størrelse, der er plads til i glasset. Små sukkulenter er også fine. Til dem skal du blande godt med småsten og evt sand i jorden, da de jo er ørkenplanter. Man kan også købe planter, der blot vokser i vand og planter som " lever" af luften. Jeg har blot brugt almindelig forekomne grønne planter.
Sammen med den gule stage, de gule brændende kærlighed og den fine gamle kylling, jeg fandt på genbrug, kom det da til at se helt fint ud.
Du kan finde mere inspiration på mit Pinterest board Glashaver.
(beklager billedkvaliteten på de nederste billeder. Lige den dag var der ikke så meget lys at tage af) 

2 kommentarer:

  1. Hvor har du købt glas"kuglerne"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg købte mine på genbrug, men Tina Dalbøges shop har dem også . Du kan finde dem her på linket. http://kreahobshop.dk/butik/dekorationsemner/glaskugle-med-hul

      Slet