lørdag den 21. marts 2015

Pip pip påskekrans.


Måske husker du min nissekrans.?
Nu har jeg kreeret en påskekrans, der har fået helt pip og spreder lidt godt humør.
De sidste fjorten dage har jeg nærmest ryddet omegnens genbrugsbutikker for småt påskepynt i den kitchede stil for at samle nok til kransen. Jeg har også suppleret med lidt nye små kyllinger. Hvis du har lyst til at kreere en selv, skal du gøre sådan her:

En halmkrans, 18 cm i diameter, men du kan sagtens bruge en anden størrelse, beklædes med gult bånd. Alternativt kan man bruge hvid guirlande fra julekassen.
Med en limpistol limes de største kyllinger osv på kransen. Sørg for fordele dem jævnt.
De næststørste figurer limes på og til sidst fyldes eventuelle huller ud med små kyllinger og fjer. Du kan også bruge små æg til at fylde hullerne ud. Til en begyndelse kan det føles som om der er lang vej, men stille og roligt tager kransen form.
Jeg limer ikke figurer hele vejen rundt, men blot så det, der er synligt, er dækket. Du kan eventuelt hænge den op, så er nemmere at overskue hvordan og hvorledes.
Til sidst lirkes et bånd til ophæng indimellem figurerne og kransen hænges op på døren eller væggen.
Det er lidt svært at give et nøjagtigt antal på hvor mange kyllinger osv, du skal bruge. Det afhænger af størrelsen og fordelingen af store og små kyllinger.





Jeg fandt nogle rigtig gamle kyllinger på min genbrugsjagt. Nogle af dem nænnede jeg ikke at lime på kransen. Dem får du at se en anden dag.
Kransen er sjov at lave og giver da max påskestemning. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar