tirsdag den 9. juli 2013

Hyldeblomst-foto-motionstur

Det var på høje tid. Altså at jeg kom ud i sommerlandet og fik plukket hyldeblomster, hvis jeg skulle nå at lave hyldeblomstsaft. Så i lørdags tog jeg hjulene på nakken, altså dem der sidder på min cykel og cyklede en god lang hyldeblomst-foto-motionstur. Det blev en skøn tur på 14 km i omegnen op og ned af bakker. Der var stadig masser af hyldeblomstskærme at finde, og hvis du skynder dig, kan du også nå det.



 
 

Det danske sommerlandskab er en skøn én. Huset på det sidste billede er Ungdomringens Stenbjerglejr. Der har jeg tilbragt en del feriekolonier sammen med 40 børnehavebørn og pædagogkolleger. Den ser nu lidt slidt ud, men de gode minder, de er ikke slidte.

Vel hjemme fik jeg ribbet hyldeblomstskærmene, kogt sukkervand og fik det sat til at trække. Du kan se hele opskriften på hyldeblomstsaft her.  Sidste års hyldeblomst indlæg, kan jeg se, er fra 9. juni. Hylden blomster en hel del senere i år, men det gælder vist det hele i moder natur.
Ønsker dig en god dag i det danske sommerland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar