søndag den 8. februar 2015

3600 hamaperler


Så mange perler gik der til min græskinspireret perleflise. Det startede egentlig bare med lidt mønsterleg, men pludselig så det meget blåt og græsk ud
Jeg googlede græske mønstre og fandt nogle traditionelle græske borter som jeg forsatte med. Tilfældigvis har Føtex og Bilka haft Hamaperler på tilbud til en femmer for en pose, og det var heldigt, for der går rigtig mange perler til. Jeg er gået til og fra arbejdet i fjorten dage, men det har nok taget i alt 10 timer at lave den. Det lyder af meget, men det er helt meditativt bare at sætte den ene perle efter den anden på.


Her er jeg lige ved at være færdig og som du måske allerede har opdaget, så endte den ikke helt sådan. De mørkeblå perler i centrum ville simpelthen ikke smelte sammen ved strygningen. Jeg havde aldrig før prøvet at stryge så stor en perleplade og var ret spændt på om det kunne lykkes. Bortset fra de mørkeblå perler, som jeg så måtte udskifte, så lykkedes det. Det krævede en god portion tålmodighed og omhyggelighed at få 3600 perler til at hænge sammen. Det var lidt svært at få den af, men ved hjælp af en bred skarp kniv, fik jeg den hel af og kunne efterstryge lidt. Nu er den lagt i pres, så den kan blive helt flad.
Jeg glæder mig til at hænge den op i mit kreative værksted.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar