søndag den 8. september 2013

" Slagt et maleri"

Jeg har slagtet et maleri.


Jeg har arvet nogle malerier, som min mor har efterladt sig. Det er ikke nogle kostbare malerier. Overhovedet ikke, selv om det her maleri er fra 1937 og med en signatur, der ikke er til at tyde.
Det er ret stort, og måske ikke helt min stil, men så kom jeg på, man kunne jo slagte det og genbruge det. Som sagt, så gjort.


Jeg klippede slet og ret motiver ud af maleriet. Et satte jeg ind i en trækasse, som først blev malet hvid. Det har fået et lidt tredimensionelt udtryk, synes jeg. To små rammer fik selskab af to små portrætmalerier fra maleriet. Dem tænker jeg, skal ind og hænge i et dukkehus på arbejdet.
Den lange grønne karm har jeg også klippet ud og tænker, det skal bruges til at stemple på og måske ende som kort. Afsnittet med stolen har jeg sat i en anden træramme. Det mangler dog stadig en ordentlig bagbeklædning, så det remain to be seen.

Nu er det så jeg ærgrer mig over, at jeg har afleveret de andre malerier, men jeg må på jagt efter malerier med små deltaljer, som egner sig til små rammer til dukkehuset.

Måske man også skulle prøve at finde en brølende hjort, male snefnug på og på den måde forvandle dem til julekort.

Hvad synes du? Er det helligbrøde at klippe i gamle malerier. Glæder mig til at høre din mening.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar