lørdag den 20. oktober 2012

Kongsted søerne, en lokal Danmarks-perle.

 
 
 
 

Igen idag lykkedes det mig at komme afsted på gåtur med kameraet. Manden min og jeg kørte til Kongsted Søerne. Et dejligt naturskønt område vest for Fredericia. Området er et vandforsyningsområde og vandværket har siden 1929 leveret vand til borgerne i kommunen. Man kan stadig se den gamle bygning, som ligger ved siden af det nuværende Kongsted Vandværk.
Det nye vandværk er fra 1960, og ejes af TRE-FOR. Der hentes hvert år 1.400.000 m3 vand fra 11 boringer.

Der er søer, vandløb, et rigt fugleliv, skov, marker, og dejlige skrænter som mine drenge har løbet op  og ned ad mange gange, da de var små og skulle have brændt noget krudt af.
Lur mig om ikke mine billeder giver dig lyst til at komme afsted på tur til Kongsted Enge. Det håber jeg.

















 
 

En kollega har fortalt mig, der er mange svampe i år og jeg skal love for, han har ret. Jeg kender ikke ret mange svampe, så de fik lov til kun at optræde som fotomodeller.







Den røde ser altså ret giftig ud, mens de små ser helt spiselige ud, meeeen når man ikke kender dem, er det nok bedst at lade dem stå.

Som ekstra bonus info, så har jeg efterfølgende fundet ud af der også ligger nogle geocatching skatte i området. Det kan du læse mere om her.
God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar