mandag den 8. oktober 2012

Chokoladeforme fra en svunden tid eller hvad en oprydning også kan føre til.

Forleden dag, da manden min var ved at rydde op i sin bage-udstyrs-kasse, havde han taget disse til side og overvejede at smide dem ud.



Han har haft dem siden break of dawn, havde jeg nær sagt, ihvertfald al den tid, jeg har kendt ham ( vi taler om 27 år).  Indtil nu, har han vist tænkt, det var kageforme, men en nærmere søgning har vist mig, at det nok snarere er chokoladeforme og at de koster imellem 10 og 20 kr stk alt efter hvor gamle de er. Der er både en fisk, en hest, en frø, en hane, en kat, et får, en kanin, en hare og en and.
Vi blev enige om at de nok alligevel ikke skulle smides ud, men nok heller ikke bruges, da de er ret anløben og har godt med patina. De kan måske pudses op, men det synes jeg faktisk er lidt synd.  

Kan du ikke bore et lille hul i hver, spurgte jeg, så kan vi hænge dem op i køkkenet og som sagt så gjort, så nu hænger de og pynter i køkkenet. De bimler en lille smule, når vi rører ved dem.

 
 
 
Jeg er ret vild med hesten og fisken. Måske med tiden, de alle skal sættes på en plade og på væggen i stedet.

 
 

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar