fredag den 10. august 2012

Et hjerte af gyldent korn med bjælder




Ugens fredagsdekoration er et gyldent hjerte med havre, inspireret af markerne herude på landet. Mon ikke du også kan finde en mark, når du er ude at køre, men spørg lige bondemanden inden du høster.
Det er første gang, jeg prøver sådan rigtigt at binde med korn. Det er et lidt levende men også tørt materiale, så hav rigeligt med aks til at binde af, da en del knækker. Jeg brugte et godt tyk bundt. Hjertet stammer fra en rosenportal, hvor stængerne var rustet væk, så manden skar hjerterne fri, inden vi smed resten ud. Ofte er der fine udsmykninger på disse rosenportaler, som kan bruges når portalen iøvrigt er færdig.
Materialer: et pænt stort bundt havreaks, lidt græsstrå, et metalhjerte el halmkrans hvis du ikke har et hjerte
guld-ståltråd,saks.
Start med at binde  græs fra grøften på hjertet for at dække stålet og få en bund. Kan udelades.

Saml små buketter i hånden som bindes på efterhånden. Lad nogle af stråene være lange, så hjertet bliver tykkere. På en halmkrans er det ikke nødvendigt. Jeg valgte at binde fra midten og nedefter, men det kan man gøre, som man selv synes er pænest. Pas på med at få hjertet lige tyk over det hele. Som du kan se her nedenunder, er mit hjerte ikke helt symmetrisk bundet. Det går nok endda.


Det færdige hjerte. Jeg valgte at samle en lidt større buket og binde den på spidsen. Mit hjerte kom op på fordøren. Senere tror jeg, det skal på kirkegården.



God fornøjelse.


 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar