søndag den 1. april 2012

Pez - Pyntelig - Palmesøndag.


Så blev Pez-installationen færdig. Det er jo egentlig bare et sortmalet lærred, hvorpå jeg har limet Pez-figurer. Det er farverigt og lidt kitch, men synes faktisk, jeg bliver i  godt humør af at kigge på den. Jeg har ikke så meget vægplads i stuen, for med tre store vinduer, to terrassedøre, en dør og en åbning ud til køkkenet, er der ikke meget væg tilbage. Derfor skifter jeg ofte ud i dekorationerne på væggene, bortset fra enkelte ting, som jeg synes så godt om, at der skal være plads til dem. 







Jeg har samlet figurerne de sidste to år  i ind og udland, og har købt lidt af min niece på 15, som har gemt sine, fra da hun var lille. Mine yndlings er lillesøsteren fra Simsons, nr to i øverste række og rensdyret, som jeg købte til jul. 

Uret, som I kan se på det øverste billede, er en gammet ur, hvor indmaden er pillet ud, malet hvid og isat en pexi glas hylde. Den bruger jeg til skiftende udstillinger.

Jeg er i perioder ret glad for bogstaver i indretningen og har et lager, som jeg skifter ud med. En gammel imellem hives det hele dog ned og bogstaver holder pause.

Jeg har lige et par dages arbejde tilbage, inden jeg holder påskeferie, men så har vi også store planer. Håber at kunne påbegynde nedrivningen af vindfanget, som "bare" skulle være midlertidigt, da det blev bygget for 22 år siden.

Her skinner solen, om lidt går turen til Metro efter nye hverdagsglas. Måske ryger der lidt blomster med hjem, så kasserne på terrassen kan plantes til med robuste forårsblomster.

Rigtig god søndag til dig.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar