søndag den 20. april 2014

Påsken i billeder.

Det har været den dejligste påskeferie og heldigvis fortsætter den en dag endnu. Vi har jo godt nok lige haft ferie, men snupper gerne denne påskeferie med. I Thailand købte jeg en ny mobiltelefon. Min gamle LG optimus var egentlig god nok, omend den var ved at blive lidt utilregnelig indimellem, men kameraet var ..... Da jeg købte den for halvandet år siden, sagde jeg dengang, at jeg ikke behøvede en mobil med et fancy kamera, for jeg havde jo mit spejlreflekskamera. Jeg har efterfølgende måttet sande, at efterhånden som jeg mere og mere bruger Instagram fremfor Facebook, så var det frustrerende ikke at kunne tage ordentlige billeder med mobilen. (billeder her er også på instagram) Den nye mobil er en Samsung Galaxy S4. Den har ihvertfald et bedre kamera end LG´en  og flere features.  I går havde jeg mobilen med i haven og faldt over fish eye perspektivet. Indrømmet, der gik lidt over-doing i det, men synes faktisk perspektivet og den sorte ramme tilføjer noget til blomsterbillederne ude og inde. Lidt dramatik og ekstra fokus. Det er ihvertfald ikke første gang, jeg anvender den feature. Men hvad synes I?







I dag har vi haft gæster til lidt frokost. Bordet blev dækket med blåt porcelæn. For mange år siden begyndte vi at samle på Monica Ritterbands stel "Musica"og har en del. Det er desværre gået ud af produktion, men så er det jo heldigt, den blå glasur matcher Megamussel og almindelig musselmalet ganske fint. På bordet er der ellers bare glasflasker med frugtblomstergrene fra haven og et par enkelte ranunkler. Lidt høns og kyllinger i træ, en lille gave med chokolade i en cellofanpose ved hver kuvert, marcipanæg og æggelys i æggebægre. Jeg havde også fundet min mors gamle benbestik frem idag. Enkelt og fint, synes jeg.


Til kaffen, som blev indtaget på terrassen, havde manden lagt en meget grøn påskelagkage sammen. Inden i, er der hindbærmousse. Som nippe-nallemad var der jordbær til at dyppe i honning. Det smager bare godt og sommerligt.



Jeg håber, I har nydt det fantastiske vejr  i påsken med god mad i godt selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar