onsdag den 26. december 2012

Smykkeideer til dit festlook.


Vi skal til julefrokost hos mandens familie.. Jeg har moret mig med at kreere en lille værtindegave til svigerinden. Med nytårsfesten coming up, fandt jeg på at bruge et par mathvide små glaskugler, som jeg satte på et par ørebøjler med en lille smykkering imellem. Materialerne kan du ofte købe i mange alm. dagligvarer butikker som Rema, men selvfølgelig også i hobbybutikker.
Du gør sådan her:
Den lille ring lukkes op, glaskuglen og ørebøjlens ring sættes ind, hvorefter du lukker ringen igen med en smykketang. Jeg har puttet lidt lim i glaskuglens kraveholder for at være sikker på de ikke pludselig falder af.

Voila, et par festøreringe.


Jeg fik også lavet en hårbøjle. En sort bred plastic-hårbøjle, kaninskind, sekundlim, tusch og saks er materialerne. Hårbøjlens form tegnes op på bagsiden af kaninskindet, klippes ud, børstes ren for løse hår og limes på hårbøjlen med sekundlim, et lille stykke af gangen. Måske skal der klippes lidt til.

Voila, en smart vinterlig festhårbøjle.


Jeg lavede en anden variant til mig selv. Kobberfarvede glashjerter og en smal hårbøjle fik samme tur.


Det har jeg tænkt mig at tage på julefrokosten.

Glædelig 2. juledag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar