lørdag den 30. december 2017

Godt nytår og et festbord.








Vi skal holde den årlige juleferiefest i mit fotofællesskab her imellem jul og nytår. Jeg er blevet bedt om at stå for borddækningen. En virkelig skøn tjans for  :-)  Da jeg synes, jeg var færdig med jul, blev det sort, sølv og hvidt. Fotoparaplyerne i loftet havde jeg besluttet mig for, for længe siden.
Resten er kommet til i løbet af det sidste stykke tid, eftersom flere andre ideer har været oppe og vende og kasseret igen.
På bordet har jeg lagt en sort velourdug. Hvide hyacinter, skyllet rene for jord, er kommet i hvide keramikpotter og fyrfadslys står i hvide lysestager. Jeg havde ikke nok hvide potter, så to af hyacinterne blev pakket ind i plastic og sølvpapir og sort jutegarn blev viklet rundt om.
Hvide servietter er rullet ind i en stjerneudstiksform fra Søstrene Greene. Bordkortet er en oplukkelig glaskugle, hvori jeg har lagt stjernekonfetti. Kuglerne har de haft i Fakta og ellers kan de fåes ved CC hobby eller Kreahopshop. I hver kugle er der lapper med ord og små sætninger, der beskriver mine kære fotovenner. Ideen er så, at de, ud fra ordene, skal gætte, hvem der skal sidde hvor.. Kuglen er bundet med sort julegarn,  pyntet med en sort stjerne og lagt på tallerkenen. Til sidst strøede jeg med rund hånd hvide og sølvfarvede stjerner rundt på dugen. De er lavet med en stjerneudstanser.
I loftet hænger to hvide fotoparaplyer. Herfra hænger to stjernelyskæder, købt i Harald Nyborg sidste i november til 15 kr stykket. Desuden en hel masse hvide flettede stjerner. Tilfældigvis har vi sorte stole i studiet, og de fuldender så fint borddækningen. Inden jeg tog billederne, havde jeg endnu ikke lagt bestik ved.
De hvide potter kunne byttes ud med forskellige glas. Lysestagerne ligeså. I stedet for stjerneudstikkerne som servietringe, kunne man  lave snoren på kuglen længere og binde den rundt om servietten.
Jeg er klar over, det ikke sådan er lige til at finde de samme ting, men skulle du få lyst til at dække et lignende bord, så brug hvad du har i gemmerne inden for samme farveskala. Så er jeg sikker på at det bliver fint.

Ønsker dig et rigtigt godt nytår. Vi ses i 2018.


5 kommentarer:

  1. Hvor er det helt fantastisk smukt og kreativt!
    Godt nytår, Karin!
    Knus, Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tusind tak, kære Bella. Ønsker også dig et godt og kreativt nytår. Kram fra Karin.

      Slet
  2. Hvor er det da bare fint og festligt. Jeg synes det er det fineste nytårsbord jeg har set og er vild med de hvide paraplyer med stjernerne. Jeg håber I allesammen havde en dejlig aften (hvordan kunne I andet med det fine bord) og at 2018 bliver et fantastisk år for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine dejlige nytårsønsker, kære Marina. Jeg håber også 2018 bliver et skønt år for dig. Og ja, vi havde en rigtig dejlig dag og aften med hygge, pakkespil og god stemning, slået an mit bord, som også er et af dem, jeg selv er mest glad for. For mig er det nærmest en kreativ meditativ proces at finde på og dække borde. Måske er det noget, jeg skal gøre lidt mere i 2018

      Slet