tirsdag den 25. juli 2017

" Infused water" eller vand med smag.

Et par dage før min fødselsdag, så jeg et indlæg hos Tina Dalbøge, som påtænkte at lave "infuseret vand", vand smagt til med naturlige ingredienser. til en fest, hun senere skal holde.
Det skulle da prøves, tænkte jeg.
Jeg havde sådan en 9 liters beholder med tappetud. I den fyldte jeg 1 ½ l vand med brus, tilsatte et par dåser danskvand med citrussmag i og fyldte op med almindeligt vand til jeg havde ca tre liter.
Jeg skar 2 økologiske limefrugter,  1 økologiske citron, 4 nektariner og 6 abrikoser i skiver og grove stykker. Det hele kom ned i beholderen. Desuden tilsatte jeg nogle mynteblade og en lille håndfuld sukker.

Beholderen kom i køleskabet for at trække i knap et døgn.
Lige inden servering kom der isterninger med blåbær i og så ellers ind på bordet til fødselsdagsmiddagen.

Alle var enige om at det smagte godt. Både nektarinerne, abrikoserne og mynten kunne smages, så som sådan havde jeg ikke behøvet at tilføre vand med smag.
Tina kommer med flere forslag til smagstilsætninger, men det var lige hvad jeg havde i køleskabet.



Mit fødselsdagsbord så sådan ud. Det var første gang, jeg skulle stå for min fødselsdag alene. Det gik fint. Mine sønner hjalp til med at skære salat og grille, så jeg nåede det hele i fin stil og fik endda dækket et fint bord, som jeg plejer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar