mandag den 25. maj 2015

Pinseglæder.


En dejlig pinse er til ende. Den har budt på udeliv, familiebesøg, gåtur med grøftekantens glæder, en 3 års fødselsdag og hele to besøg på Trapholt. De to besøg fortæller jeg om i morgen, for lige for tiden er det den største glæde at gå på opdagelse i haven og i mindst i grøftekanten. I haven lægger blåregnen an til virkelig at regne med blå blomster og jeg kan ikke vente til det blå skybrud for alvor sætter ind. Imens nyder jeg blomsterne i grøftekanten og på dagens gåtur blev det til et par skønne buketter. Jeg havde sat mit makroobjektiv på og fik nogle fine billeder af de lilla blomster, der lige for tiden dominerer i grøften heromkring. Nogle er så små, at man skal se godt efter for at finde dem, Andre gør opmærksom på sig selv med sine lysende blomster.







Jeg synes, de er så skønne.
Undervejs kom vi også forbi nogle syrener. Inspireret af Marina hos Badut, der viste nogle skønne poetiske smykker med syrener, plukkede jeg de små hoveder af og lavede lidt sjov med dem, inden jeg satte de små syrenjuveler på en sølvtråd og bandt en lille krans til badeværelset.







De er virkelig så fine, syrenerne. Sjovt at se hvordan kameraet afhængig at lys og baggrund, fanger enten de blå eller de lilla toner i blomsterne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar