tirsdag den 5. februar 2013

Giv et hjerte med håb og kærlighed.



Jeg har efter inspiration af Susanne Magelunds bog, Smukke hjerter, klippet nogle hjerter af forskellige slags papire. En grøn som håbet og en rød som kærlighed. I den grønne har jeg skrevet forskellige livsbekræftende sætninger og udsagn fundet rundt omkring. I den røde sentenser om kærlighed.
Idag får du den røde, i morgen den grønne.



Jeg har brugt silkepapir, glanspapir, gavepapir, brevpapir, scrappapir, kopipapir og alm tyndt karton. Ca. 12-15 forskellige stykker papir. Pas på med at bruge for tykt karton, så kan det blive svært at folde hjertet ud pænt. Du kan lave hjertet i den størrelse, du har lyst til. Jeg ville have lidt plads til at skrive digte på, så mit hjerte er ca 15 cm i højden og bredden. Jeg samlede hjerterne med clips og sydede med en løs stikning ned igennem alle lag. I enden trak jeg tråden et godt stykke ud til ophæng, inden jeg klippede tråden over. Du kan også bare bruge hjertet som en hjertebog, der fortsætter i det uendelige.
Herefter skilte jeg lagene af og dekorede med klistermærker, bogstaver, små billeder, overføringsmærker osv. Jeg har et stort lager af alt muligt til dekoration, men brug fantasien og klip i magasiner osv.



 
 
Hvis du googler citater om kærlighed på nettet, kommer der mange forslag. Jeg har udvalgt nogle.

"Love is but the discovery of ourselves in others, and the delight in the recognition."

Et kys er et smukt kneb, som naturen har skabt for at stilne talen, når ord bliver .overflødige.“
               ( Ingrid Bergmann)

Kærlighed er trøst i sorgen, stilheden i stormen, hvile i trætheden og håb i fortvivlelsen.“

"Brug dit hjerte som telefon."
                                   ( Det brune Punktum)

Jeg forestiller mig, at hjertet kan gives til dit hjertes udkårne her til Valentinsdag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar