mandag den 4. december 2017

Adventskrans, anno 2017

Adventskransen,  anno 2017 er først blevet færdig idag.

Den er lavet i en kasse, jeg købte i Netto engang i sommer. Jeg var egentlig blevet lidt træt af den og var på vej til at stille den væk, da min svigerinde en dag sagde, den kan du da lave din adventskrans i. Og det gjorde jeg så.
I hvert rum lagde jeg en plastikpose, heri en klump ler og ovenpå en god tyk skive vandmættet oasis. Fire tykke hvide bloklys, gran, buksbom, hvide roser og klematisfrøstande, sprayet med klar lak , er jævnt fordelt i rummene.
En lang efeuranke med små blade er snoet udenom og i rummet i midten har jeg lagt fyrrekogler, samlet i sommer på Langeland. Alle huller blev dækket med mos.

Så var den færdig, synes jeg. Måske der kommer bånd på af jutegarn, og måske hvide eller grønne små glaskugler bliver hængt på efeuranken. Det kan jeg ikke helt beslutte mig for.
Men tændes, det skal den, når det bliver mørkt. Lige nu skinner solen så dejligt.




4 kommentarer:

  1. Din svigerinde har ret. Det er en oplagt æske til adventsdekoration, og jeg synes at dekorationen er smuk som den er -- rigtig smuk!
    I Oslo bruger jeg min kubusstage, som adventskrans. Men hjemme i DK venter flere fine juledekorationer som Louise og min svigermor har lavet. Dem glæder jeg mig til at komme hjem og se og julehygge med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Bella. Jeg tænker også at min adventsdekoration forbliver sådan der
      Jeg håber du får tidlig juleferie og kan komme hjem til familien og de fine dekorationer.

      Slet
  2. Kæreste Karin!
    Ha’ en vidunderlig jul og nogle skønne juledage🎄
    Må 2018 blive godt og kreativt 😊😘
    Kh. Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kæreste Bella. Ønsker det sammen for dig, min kære ven.

      Slet