fredag den 4. august 2017

Sommerkranse og tanker om sommerferie.

Min sommerferie går på held. I næste uge begynder jeg på arbejde igen. Det har været en anderledes sommeferie. Alene det at det er min første sommerferie som fraskilt, gør den anderledes. Sommerferieprojektet har været at male hus så en del dage er gået med bare at gøre huset klar til at blive malet. Rent knoklearbejde. Lykkeligvis fik jeg et fødselsdagsgavekort af mine fotovenner, gående ud på at de alle vil komme og hjælpe mig en dag med alle de håndværksmæssige ting, der skal laves på og i mit hus. Så sammen med familiens hjælp skal jeg helt sikker nok komme i mål med de ting inden sommeren er helt slut.
Heldigvis har der været mange gode dage med afslapning og oplevelser, selv om jeg har ikke har været så meget ude i det danske sommerland, som jeg kunne ønske mig. Jeg må tage revanche senere. Drømmer om et højskoleophold i efteråret.

MEN jeg har været kreativ. Fotografisk og så med at binde kranse.  
Kranse af Mandø Lyng, kranse af vild gulerod og kranse af rejnfan, Alle gratis naturmaterialer, så det er bare med at gå ud i det danske sommerland og plukke løs.


Krans, udelukkende af små buketter rejnfan, bunde på en tynd ståltrådsring beklædt med grøn floratape. 


Buttet krans med små buketter af rejnfan, knap udsprungne Sct. Hans urt og efeuranker. 
Kransen er bundet på en ståltrådsring, beviklet med mos fra grøften, så den fik fylde. Kransen blev lidt vild i udtrykket, men ved I hvad? Det gør ikke noget, så til Jer der tænker, jeg kan sgi da ikke binde en kran. Bare hop ud i det. Øvelse gør mester og det behøver ikke være perfekt. 


Krans af vild gulerodsblomst. Det er en snydekrans for den er lavet i en randform som jeg puttede løs mos i og så bagefer små stilke af vild gulerod.  Den fik et udendørs lys i midten og  har stået på terrassen og lyst op.



Desværre er en meget kær ven blevet indlagt på sygehuset med en alvorlig sygdom. Han skal have denne chokoladekrans, for der må ikke være blomster på afdelingen. De små guldbarrere er sat på en ståltrådsring, beviklet med guldbånd. Jeg brugte dobbeltklæbende puder til at sætte dem fast. De små filtblomster havde jeg på lager. De blev limet på med limpistol. Den blev ikke hel rund i formen, men igen, pyt.


Endelig så bandt jeg jo en krans af Mandø lyng, som jeg plukkede på min fødselsdagstur derover. Kransen kan du læse om her og Mandøturen fortalt i billeder kan du se her.


2 kommentarer:

  1. Kære Karin, alle kransene er smukke! Og du får dem til at se og lyde så enkle, at lave. Jeg er overbevist om, at det kræver et vist håndelag, som man selvfølgelig kun får af at øve sig :-)
    Jeg sender også de bedste ønsker om god bedring til din ven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Bella for dit ønske om god bedring til min ven. Og ja du har ret mht kranse. Det lyder let men indtil man får øvet sig mange gange, kan det føles svært.

      Slet