søndag den 26. august 2018

Trekantfest og Streetfoto Udstilling med emnet " Se mig".

Hele Trekantområdet holder fest. En folkelig og kulturel fest i syv kommuner. Således også i Fredericia. Festen startede i fredag den 24. august og forsætter til den 2. september. Festens emne er "SE MIG"

Fredericia Fotoklub er en stor del af festen. Vi bidrager med hele fem projekter. 
Et " Tegn dit fotoportræt" projekt i samarbejde med Fredericia Bibliotek. Seks førsteklasser kommer på besøg, får taget et portrætbillede, billedet skæres over, lige præcis på midten, hvorefter børnene selv færdiggører deres portræt efter fotoet. Tirsdag og torsdag kommer der ialt 159 børn, som skal fotograferes og herefter have hjælp til at færdiggøre deres portræt. Jeg er primusmotor på det projekt, og jeg glæder mig til at tale og hygge med de mange børn på de to dage. 

Vores andet projekt er "Se mig SPOT", i samarbejde med Fredericia Shopping. 32 butikker i Fredericia har tilmeldt sig, Inde i butikkerne ligger der en måtte, hvorpå man skal stå og tage en selfie og herefter uploade det til instagram med tre forskellige hashtag.

Det tredje projekt var FotoMarathon, som løb af stablen igår lørdag den. 25. august. Sidste år deltog jeg på en seks timers, i år sad jeg i sekretariatet, hvilket er en alsidig og spændende funktion. 

Det fjerde projekt er vores selfiestation på kulturdagen/natten den. 31. august.  Her udfordrer vi tendensen med de pæne " filterselfies" og tilbyder folk at få taget et billede uden filter, men et billede hvor man kan se sig selv både forfra og bagfra. 

Det fjerde projekt er vores klubstand fredag den 31. august. Her viser vi vores billeder frem, taler om klubben og møder folk i øjenhøjde. 



På udstillingen har jeg tre billeder med.  Dem kan du se her.






Hvis du overhovedet har nogen mulighed for det, synes jeg du tage forbi Rådhuset og se udstillingen. Den er åben i rådhusets åbningstid og på kulturdagen til kl 21:00

Du kan læse mere om alle projekterne lige her under fanen Trekantfest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar