torsdag den 27. juli 2017

Krans af Mandø lyng.




Mandø kan andet end at levere gode fotomotiver, som det var tilfældet på en tur jeg var på med fotoklubben i lørdags, lige på min fødselsdag. Billeder fra den tur kommer i et andet indlæg.
På stranden voksede der tætblomstrende hindebæger, også kaldet Mandø lyng, selv om den ikke har noget med lyng at gøre.
Blomsterne har en fin lilla farve,  og er utrolig holdbar fandt jeg ud af i en brochure. Jeg plukkede nogle stilke, puttede dem i plasticpose og bandt en knude på den og lagde den fra mig, da jeg kom hjem. Posen tog jeg frem idag og de var stadig lige fine
Nu har jeg bundet en krans af Mandø lyngen. Klippede stilkene i mindre stykker på ca 3-4 cm. Tog en lille buket ad gangen og bandt dem på en tynd grøn ståltrådskrans med grøn myrtetråd. Sørg for at sprede blomsterne lidt og få den næste lille buket til at dække over stilkene på den forrige. Jeg kommer altid til at binde kransen mere og mere fyldig efterhånden som jeg kommer rundt. Således også i dag, så måtte pille lidt af igen. Det er vigtigt at holde nogenlunde den samme tykkelse og fylde med den slags kranse. Et godt trick er at tage billeder med mobiltelefonen undervejs. På en eller anden måde er det nemmere at se den slags på et billede.

Den blev da så fin. Tror den skal hænge på badeværelset og pynte lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar