torsdag den 16. marts 2017

Krans med stedmoderblomster.


Stedmoderblomsterne er billige lige nu. Forleden havde Føtex en bakke med 10 planter til 20 kr. Den kom med hjem og jeg fik lyst til at lave en krans i randformen. Jeg har tidligere brugt randformen til en krans med små julestjerneplanter. Du kan ofte finde randforme billigt i genbrugsbutikken. 



Planterne tages ud af deres potte og sættes hele vejen rundt i randformen. Der ligges lidt jord imellem dem, med mindre du har brugt så mange, at der ikke er plads. Så fylder du ud med mos, gerne fra skoven eller grøften. Der lægges mos rundt om og oven på hver plante, da mosset er med til at holde på jorden, når randformen vendes på højkant. En grøn tynd ståltråd, ( myrtetråd)bindes hele vejen rundt om randformen og forsigtigt hen over planterne,  Løft bladene så ståltråden kommer ned og holder på jord og mos. 
Til sidst formes et lille øje af tråden. Husk den skal sidde så langt bagtil på formen som muligt, da den ellers ikke kan komme ind til væggen eller på døren. 

Voila, en fin krans med stedmoderblomster.

 Når den trænger til vand, løftes den ned, vandes, drypper af og hænges op igen. 

4 kommentarer:

  1. Søde Karin, jeg smiler når jeg læser dette indlæg, for ideen er så sød, og din grundige forklaring er netop så forklarende, at jeg kan være med :-) Tak!
    Kh & god weekend, Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre, Bella. Glæder mig til at se din krans. Ønsker også dig en god weekend.

      Slet
  2. Nøj hvor er den da bare fin. Sådan en skal jeg da også have lavet. Tror faktisk jeg har en gammel Madam blå form liggende som vil være perfekt. Må straks på jagt. Håber det hele gik godt i går. Hav en fantastisk weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Marina. En krans g Madam Blå lyder sørme fin. Og jo tak, det gik rigtig fint. Fik formidlet at det er sjovt at style og fotografere mad. I dag lørdag har vi en workshop hele eftermiddagen så jeg har været tidligt oppe for at bage cup cakes og samle ting og sager sammen så der er noget til at skabe miljø og stemning på billederne. Tusind tak fordi jeg måtte låne dine billeder.

      Slet