onsdag den 7. september 2016

Ferie i Sverige.

Jeg holder ferie i Sverige i denne uge, imens den hjemvendte søn holder øje med hus og have.
Min kusine har et hus her ved søen Vidöstern, som vi har lejet. Og her er bare skønt.
Jeg elsker den svenske natur, svensk kultur og sprog.

Når jeg er på ferie, har jeg altid bøger, kreative materialer og så selvfølgelig kamera med. De første fire-fem dage er gået med vandreture, tidligt op og se solen stå op over søen, strik, læsning, lidt tegneri og så købte jeg 500 g lingon ( tyttebær) som er kogt til marmelade.
Det er ( aktiv) ferie for mig.

Den svenske natur er gavmild og leverer de smukkeste scenarier, som får mig til at føle mig ydmyg, samtidig med at den giver plads og rum til eftertanke og livsrefleksioner. Det kan gøre alle steder, kunne man indvende, men natur og altså den svenske sætter mig i en særlig stemning.
Det at vandre i naturen, at lytte til fodtrinene i gruset eller buksernes svaj i det høje græs, det er lykke.

I dette indlæg får I billeder af de nære omgivelser.

Den første morgen stod jeg op klokken seks og gik ned til søen. Her blev jeg beriget med den mest fantastiske solopgang med disen vandrede hen over søen.








En anden dag løb jeg en aftentur og fik i tilkøb den smukkeste solnedgang.



Søndag gik vi en tur på 10 km langs en nedlagt jernbane. En rigtig fin tur, hvor vi så masser af svampe. Det er lige sæson. Desværre er jeg ikke den store svampekender,




 En anden morgen var det diset, hvilket gav en helt anden stemning. Naturen er forunderlig.



Ikke langt fra huset går der noget kvæg og græsser. De ser ret imponerende ud med deres horn.




På en aftentur brød solen lige igennem skyerne og gav det smukkeste lys.



Der ER bare skønt i Sverige.

5 kommentarer:

  1. Hej Karin....dejlige billeder med fine stemninger og smukke lys

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Ulla. Netop stemning og lyset er det, der betager mig heroppe.

      Slet
  2. Hvor er der smukt og stemningsfuldt! Skønt sted at holde ferie! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var rigtig dejligt, Bella. Lige hvad jeg trængte til.

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet