torsdag den 14. juli 2016

Rendsburg og smukke farvesammensætninger.







Den anden dag var jeg ved grænsen for at handle lidt ind til min fødselsdag. Eller dvs vi kørte lige 60 km længere ned til Rendsburg, som ligger ved Kielerkanalen. Over kanalen er der en togbro og under den plejer der at hænge en færge, som transporterer biler osv gratis over kanalen. Færgen stødte imidlertid sammen med et skib tilbage i januar, så der pt ingen færge.
Under broen er der et " Begrüssnungsanlage" med en café, hvor vi fik en schnitzel. I et lille bur sidder en mand, der kun har til opgave at fortælle om alle de større skibe, der sejler forbi. Når det sker, skynder alle sig ud og vinker.

I øvrigt blev jeg fascineret af de smukke farvesammensætninger på industrikranen, bygningen og himlen.

1 kommentar:

  1. Sikke skønne stemningsbilleder og et dejligt sted I har været :-) Rendsburg, der har jeg aldrig været, men det ser ud til at være et besøg værd ... ham fortællermanden i buret vil jeg gerne opleve :-)

    SvarSlet