søndag den 15. maj 2016

Pinsesolen dansede på Mandø.


På Facebook følger jeg Mandø Event og da jeg kom til at lufte over for manden, jeg gerne ville på pinsetur til Mandø, købte han resolut billetter til eventet Se pinsesolen danse på Vaden. Oprindeligt havde vi tænkt at køre hjemme fra meget tidligt om morgenen, så vi kunne være klar klokken 6.00, men da det var godt vejr og jeg så at campingpladsen havde et shelter, foreslog jeg manden, at vi sov i shelter natten inden solen skulle danse. Jeg havde bare lige glemt at tage vejrguderne i betragtning, så det var en lidt kold fornøjelse. Ikke at vi frøs i soveposen, men vi havde regnet med lidt lunere vejr, så vi kunne sidde udenfor og hygge os, indtil det var tid til at kravle i poserne. I stedet blev vi underholdt at stor flok tyskere i fællesrummet, der sang fædrelandssange og slagere, samtidig med, de indtog vin, øl og snaps i rigelige mængder. De bød gavmildt af drikkevarer, hvilket vi høfligt takkede nej til. 
Inden da, havde vi været på en lille gåtur ned til vandet for at se solnedgangen, som var smuk og betagende. 








På campingpladsen havde hovedparten af vores naboer hunde, et enkelt par havde 11 hunde med. De fleste jagthunde. 11 hunde, det er da alligevel noget af en flok. Ikke at vi hørte dem. De var velopdragne, men 11 hunde fylder alligevel en del.
Næste morgen stod vi klar  klokken 6.00 hos Benny, der har Mandø Event. Han var ved at spænde hestene for vognen. Det skulle vise sig, de kom på arbejde, for vi var ikke mindre end 20 mennesker med på turen. 









Ude på Vaden så vi solen, lidt gemt bag skyer og sælerne, der nysgerrigt kom svømmende. Benny sablede et par flasker champagne, som vi nød inden det var tid til igen at sætte kursen ind bag digerne. Og godt det samme, for der var godt gang i blæsten, så om ikke andet føltes det som om solen dansede. Benny, han har bare sandaler på som sædvanlig, imens vi andre var godt klædt på i uld og regntøj. Jeg har en gang tidligere været på tur med Benny. Det kan du læse om lige her.
Klokken 9.00 var der brunch på Vester Vedsted Vingård. En lækker økologisk brunch med  bla. lammepølse, tangsennep, quinoa bær, fermenterede gulerod og agurker.
Efter endt brunch vendte vi efter en dejlig naturoplevelse, næsen hjemad mod Fredericia.

Jeg er vild med Mandø, men fik vist ikke helt smittet manden med min begejstring. Jeg har dog ikke givet op og vil lokke ham med derover en dag, det er bedre vejr.


4 kommentarer:

  1. Smukke billeder! Og det lyder til at have væreten oplevelsesrig pinse med stærke indtryk.
    Min pinse er mest gået med at pleje en stædig forkølelse, men jeg bliver vist nogenlunde klar til arbejdsdagen i morgen :-) Har dog hygget med hækling og syning af et par perlekæder -- men ikke meget shelter, tyskere, smuk solnedgang og morgenstund :-) Håber ikke, at I bliver forkølet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bella.
      Jeg håber din forkølelse er ved at være væk. Perlekæder, hækling og syning lyder ellers også dejligt.

      Slet
    2. Hej Karin. Min forkølelse er usædvanlig sejlivet, men i det mindste ikke længere med en følelse af at jeg slæber mit hoved efter mig :-)
      Karin, kan du ikke sende mig en mail: bella@gmail.com med din postadresse? Så kan vi prøve at arrangere, at du får et GW-blad :-) Kh. Bella

      Slet
    3. ... og for Bella og prins KnuD, så er min mailadresse altså: mail.til.bella@gmail.com :-)

      Slet