søndag den 3. april 2016

Ugen, der gik med raske skridt.


Ugen har haft to højdepunkter. Den ene var Ramløg/pesto vandretur ved Fænøsund med Vandrebanden. Det var en skøn tur, som var tiltrængt efter en aktiv opstart påarbejdet her efter påskeferien. Vejret var skønt og skovbunden fuld af ramsløg.







Det andet højdepunkt har væet at køkkenet nu er helt revet ned. I påskeferien fik vi for alvor påbegyndt renoveringen af vores køkken eller nok nærmere etableringen af et helt nyt køkken. Mere eller mindre alt bliver skiftet ud, bortset fra køleskab, mikrooven og opvaskemaskine.

Lige nu ser det sådan ud.



Det gamle ikeakøkken var fra 1999, så det var godt brugt og slidt. Vi har valgt et Ikea køkken igen, da vi har været ret tilfreds med kvalitet og pris. Via Ikeas hjemmeside har vi tegnet og indrettet det nye køkken. Vi har en aftale med en køkkenkonsulent næste mandag, mest for lige at sikre os, vi har tænkt på det hele. Vi har valgt et gråt højglans køkken, som du kan få en fornemmelse af  her. Inden da skal elektrikeren etablere nye udtag. Han skal også hjælpe med at ændre vores strøm fra 10 til 13 ampere. Nu bliver det lidt teknisk, men indtil nu har der ikke været nok kraft på vores strøm og sikringerne sprang ofte, når vi havde både ovn og opvaskemaskine igang og det skulle denne ændring hjælpe på. Senere kommer gas og vand mesteren for at indstallere gas til et gaskomfur og trække nye vandrør. Så det hele er en større omgang, og jeg glæder mig så meget til det er færdigt om en måneds tid eller sådan. Allersidste deadlline er 1. juni. Den 4. juni skal manden deltage i en lokal kagekonkurrence, så der SKAL det hele være funktionsdygtigt.
Heldigvis har jeg endnu lidt ferie til gode, som jeg snupper fra tirsdag og frem. Udover køkkenrenovering, står den også på forårsklargøring af haven. Der er jeg så meget bagefter.

Ønsker Jer en dejlig uge.

3 kommentarer:

  1. Smukke naturbilleder og flot grøn pesto :-) Men køkkenprojektet stjæler al min opmærksomhed og pirrer min nysgerrighed -- oj, hvor jeg glæder mig til følge det projekt :-) Altså, hvis man får lov til at kigge med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det får du helt bestemt, Bella. Lige nu er der kun sket det at elektrikeren kom til at skære ind i varmtvandsrør, da han skulle fræse nye ledningerne i væggen. Men snart går det fremad.

      Slet
    2. Det vil jeg virkelig glæde mig til :-)
      Ja, håndværkere kan være en oplevelse (prøvelse) :-)
      Held og lykke med det hele :-)

      Slet