søndag den 20. marts 2016

Pynt til påske.


Sidste år dækkede jeg flere påskeborde eller nok rettere forårsborde. Det når jeg ikke i år, men I får et par små ideer til at forhøje forårsstemningen.




Tiger har for tiden en græsløber af kunstigt græs, som er en meter lang. Den koster 30 kroner. Jeg har lagt den på spisebordet og ovenpå har jeg sat forskellige hvide, grønne og blå ting. En vase med vintergækker, en RC æg, små fulge og tre grønne stager, som egentlig er vaser.  Ovenover hænger samlingen af porcelænsæg. Dem fik vi fra Royal Copenhagen for mange år siden.


I vindueskarmen står en stor turkisgrøn vase med troldhasselgrene. Herpå har jeg hængt håndmalede gåseæg. De var nogle af de første unika-påsketing, manden og jeg købte for henved 20 år siden. På skabet står en gammel glasblomsterting, som jeg har stukket fjer i og herefter sat en klokke over. Jeg er vild med fjer for tiden og vil se om jeg ikke kan finde tid til at være kreativ med fjer på en eller anden måde.



Her finder du alle mine påskeideer, samlet i et tag.

4 kommentarer:

  1. Hej Karin. Tak for alle påskeideerne -- de er stærkt tiltrængt, for jeg er håbløst bagefter. Jeg har netop sat mig tilrette, fordi jeg vil folde nogle af starfolds' påskeæg. For selvom at både Anders og jeg skal arbejde i påsken, må der gerne være lidt pynt til at minde os om denne højtid :-)
    Ps. påskeliljetræet er specielt fint, men jeg aner ikke, hvad du mener, når du skriver at de bindes i spiralform? Måske sådan som påskeliljehovederne placeres i forhold til hinanden? Jeg må snart forsøge at gøre dig kunsten efter med dine smukke dekorationer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Kære Bella. Du har fat i noget af det rigtig Mht påskeliljetræet. Jeg må lige se om jeg kan få lavet en lille video med spiralteknikken.

      Slet
    3. Søde Karin, du skal ikke ha' ulejlighed med at lave en video bare for min skyld. For jeg tror, at jeg mht. blomsterbinding og -dekorationer hører til i den tungnemme ende. Men jeg nyder at se, hvor hvor smukt det kan gøres :-)

      Slet