lørdag den 19. marts 2016

Påskeslik til børn.




Nogle børn kan ikke lide chokoladepåskeæg. Til dem har jeg i stedet lavet et par " påskepinde".
Jeg har købt slik i gule, orange og røde farver.  Vingummikringler, påskeskum, spejlæg og syrlige vingummier er sat på en træpind. Hvis pinden er spids i den ene ende, er det nemmere at få slikket sat på. I mine gemmer fandt jeg et par påskefigurer med vatkugler som krop. Jeg forborede et lille hul i dem. Dertil brugte jeg bare en skrue, som jeg skruede i og så ud igen. Figuren sættes på og pindene pakkes pænt ind.
Man kan også klippe en kylling eller hare af pap og sætte fast ved at skære en slids i figuren. Eller måske lime en keramikfigur fast hvis det er såden en, men hul i bunden.
Husk helt rene hænder eller handsker på, når du laver påskepindene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar