torsdag den 28. januar 2016

En løs krave.



I sidste uge var jeg på biblioteket i forbindelse med at der skulle tages billeder til en avisartikel om det lokale biblioteks brugerråd. Der har jeg siddet som formand de sidste fire år. Jeg stopper nu og håber, andre vil tage over, deraf artiklen. Nå, men på biblioteket faldt  jeg over en fin strikkebog, Lune Masker af Trine Angelsen. Den er norsk, men man finder hurtigt ud af, hvad ordene betyder i og med at sammenhængen er kendt.

Jeg blev straks hooked på en løs krave, som kan bruges i stedet for et tørklæde. Den var hurtig strikket og varmer dejligt om halsen, da den sidder tæt.



Den røde hue synes jeg også er fin, så den har jeg fundet garn frem til.


I bogen er der også et pandebånd. Sådan et har jeg også strikket. Mit blev dog en kombination af opskriften fra bogen og så Liselottes opskrift.


Mon ikke jeg får begge dele taget i brug inden vinteren er forbi. Vi skriver jo kun knap 1. februar.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar