onsdag den 9. december 2015

9. december. Krans med julestjerner.


Kranse i alle afskygninger, størrelser og materialer ser ud til at være trenden i år. Det er noget mærkeligt noget, det der med trends. De fleste af de kranse, jeg har vist indtil nu, er nogle jeg havde planlagt og til dels lavet for et stykke tid siden inden trenden blev præsenteret i ugeblade og på diverse andre blogs,  Hvordan  trends opstår, er der mange der forsker i, men det virker udefinerbart og er måske summen af hvordan mennesker påvirker hinanden.

Jeg har med inspiration fra et ugemagasin ( jeg mener det var Alt for Damerne, men kan ikke finde noget på deres hjemmeside), kreeret en krans af julestjerner, som er en af de andre store trends inden for juleblomster.
Du skal bruge 6-7 minijulestjerner, ( det er bedst med et ulige antal, men den ene plante, jeg havde købt, havde det ikke så godt)  en randform, jord, plademos og ståltråd.
Randformen fandt jeg på genbrug til billige penge og minijulestjernerne havde Rema til 5 kr stykket, så kransen har i alt kostet 50 kr at lave.
I bunden af formen har jeg puttet lidt jord iblandet barkstykker, dernæst tog jeg julestjernerne ud af potterne, fordelte dem i formen og puttede lidt jord rundt om hver. Dernæst tog jeg plademos og dækkede alle jordflader. For at holde på det hele, tager du en ståltrådsrulle og vikler hele vejen rundt. Løb blade og blomster for at komme godt ind under. Det skjuler også tråden. Når du er hele vejen rundt, rykker du lidt i mosset for at få det lidt floffy og skjule tråden. Lav et ophæng og voila, en fin fin krans af julestjerner, som er hurtig at lave.
Kransen tages ned en gang imellem og vandes. Lad jorden suge vandet inden du hænger den op igen.


Kransen hænger nu fint og pynter oven over billedecollagen af min mor og svigermor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar