torsdag den 17. december 2015

17. december. Transparente hjerter.


Jeg har tidligere eksperimenteret med flettede hjerter af utraditionelle materialer, bl.a sidste år, hvor jeg flettede hjerter af shoppingbags og poser fra Tiger. I år har jeg lamineret papirprikker, lavet med hulmaskinen og brugt plasticen til at flette af.


Det er lidt stift og levende af at flette af, men tåler fint at blive makket rundt med. Det bøjede plastic holdt jeg sammen med klæbepuder imens jeg tegnede skabelonen med en hvid tusch, som jeg vaskede af bagefter. Det er nemmest at klippe flettestrimlerne inden du klipper resten af hjertet ud.


Jeg klippede også hjerter i hvidt tyl, som jeg bagefter laminerede og klippede ud. Med en hvid poscatusch tegnede jeg en bølget kant og på en satte jeg en knæk cancer pin i. Den blev rigtig fin, synes jeg. Det transparente look kan jeg godt lide.  Man kunne også kigge i sit smykkeskrin. Måske er der et vedhæng, som man ikke bruger mere, men som kan pynte her.



God fornøjelse.
 Jeg er desværre blevet ramt af en gedign forkølelse. Jeg har fridag, så efter en enkelt ærinde, så kalder sofaen og det lune tæppe. 

2 kommentarer:

  1. Fin og sjov brug af laminering til julepynt -- god nytænkning :-)

    SvarSlet