mandag den 14. december 2015

14. december. Ophæng med string art.


I en sen aftentime har jeg lavet fire forskellige cirkler med trådmønster, også kaldet string art. Cirklerne er lavet med den store udstanser i akvarelpapir, der er kraftigt og har en fin struktur. Herefter har jeg prikket huller med en hultang efter først at have tegnet nogle hjælpestreger. Afstanden imellem hullerne har jeg taget med øjemål.  Perfektionister kan man måle sig frem til afstanden. En sådan er jeg ikke. Husk at viske hjælpestregerne væk, inden du begynder at tråde cirklerne. Som I kan se på billederne, så har jeg ikke fået mine streger helt væk. Det var vist lidt for mørkt i stuen, men så kan I jo se hvad jeg mener.




Mønstret på cirklerne bliver forskelligt afhængig af antallet af huller og hvor skrå den første tråd bliver. Der opstår en stjerneform på alle, men størrelsen på hullet i midten varierer. Mine cirkler er 8 cm i diameter og jeg tog en tråd på ca 2½ meter lang og det var rigeligt. Tråden kan drille lidt og kludre sammen, så vær forsigtig. Det hjælper at holde tråden så stram så muligt.
På mit Pinterestboard string-art kan du finde inspiration og vejledning til mønstre

2 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte! Sådan nogen må jeg også prøve at lave, for lige nøjagtig sådan en enkelhed kan jeg rigtig godt li'. String art må jeg vist kigge nærmere på -- tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Jeg kan også godt lide enkelheden. Tror det bliver kendetegnet for mit juletræ i år. Det bliver hvidt med lidt rødt og grønt. Altså bortset fra de tre-fire ting, der uanset farve skal være det.

      Slet