onsdag den 7. oktober 2015

Skønne tapeter.

I gamle dage kunne vi gå ind til malermesteren og få en tapetbog ganske gratis.  Af dem kunne vi lave en masse skønne ting. Jeg har endda engang besøgt en familie, som havde tapetseret loftet med siderne i en tapetbog. I dag koster tapet bøger penge, med mindre man har kontakterne i orden. Det har jeg desværre ikke men forleden var jeg i Davidsen og faldt for to tapetbøger med fine mønstrede tapeter i til 50 kr stykket.  Både diskrete tapeter og nogle med lidt mere svung i.
Jeg forestiller mig flettede julehjerter, engle, guirlander og collager. Jeg tænker også tapetserede trækasser og fine indpakninger. YngsteSønnen er jo for nylig flyttet hjemmefra. Måske han kunne tænke sig et par at Tinas kasser, tapetseret med nogle af de mere maskuline mønstre.
Hvad med dig? Har du også udfoldet dig kreativt med tapetbøger, så fortæl gerne om det.

2 kommentarer:

  1. Det er nemlig rigtig smart med sådan en bog til små projekter, vi brugte en tapetbog til at dekorer min nieces dukkehus..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da en fin idé. Der passer størrelsen jo lige.. Jeg glæder mig til at få brugt de fine sider.

      Slet