torsdag den 30. juli 2015

En smuttur til Ærø.

Søndag-mandag kørte vi et smut til Ærø. Ikke i bil, men på The black Diva, som vi kalder mandens motorcykel. Jeg bryder mig ikke så meget om at sidde bagpå. Jeg føler mig utryg og synes hurtigt, det går alt for stærkt, men da jeg ved, det betyder noget for manden at komme på tur med mig bagpå, sagde jeg ja til en smuttur til Ærø med færge fra Fåborg.  Det virkede som en overskuelig tur ( små 100 km). Hvad gør man ikke for kærligheden.!! Det blæste en del med sidevind, men himlen var blå og solen skinnede og det gik fint. Vi nåede så ikke lige færgen i Fåborg, men måtte fortsætte til Svendborg, hvor færgen sejler hyppigere men kærligheden var intakt, da vi kørte ombord.

Vi har ikke besøgt Ærø siden den sommer, ældstesønnen blev tre, så det er henved 23 år siden, men Ærø var præcis som jeg huskede den. Hyggelig, smuk og stemningsfuld. Ærøskøbings døre er blandt andet et kapitel for sig.
Her følger en lille billedserie med de motiver, der fangede mit øje.
















Hovedbyen på Ærø er Ærøskøbing. Derudover er der Marstal i syd og Søby i nord.
Efter at have vandret lidt rundt i Ærøskøbing, kørte vi helt ned på sydspidsen og gik en tur ved et skønt strandmiljø med smukke badehytter.





Jeg så husene i  forskellige kunsthåndværkbutikker, brugt som motiv på malerier, broderier og træ. De er også rigtig smukke og maleriske.




Vi havde booket overnatning på Holmegaarden. Det var et fint sted, som ligger i skøn natur. Vi bestilte med morgenmad, som viste sig at være en morgenkurv med forskellige lækkerier, som vi kunne vælge enten at spise på værelset eller tage med ned på terrassen.



Dagen efter var vi igen i Ærøskøbing. Vi havde nemlig set en spændende butik, der havde lukket om søndagen, og den ville vi besøge

1 kommentar:

  1. Ej, det er jo helt en dukkelandsby at kigge på -så fint så fint :D

    - Anne

    SvarSlet