lørdag den 11. april 2015

Morgendug i græsset.









MORGENDUG
Ak! hvem har vækket mig? - en vogn på Vejen
en landlig hane, som i morgnen gol,
en drøm, der fødtes af den runde sol
en stær som fløjtede, en smågrens svajen

Jeg vandrer langs min haves grønne hæk,
og drikker dug af gyldne krokuskummer
en aarle bi i morgensolen summer
og klemter en silde vintergæk

Der ligger landet lyst i forårsfreden,
dugfugtigt luende som glødet guld
en glasblank luft af kølig dugduft fuld
så morgenkarsk, så lyst et forårseden

Ak, hvem har vækket mig i denne time
højt i min sjæl en morgenhimmel står
gylden af sol og sitrende af Vår
og i mit hjerte alle klokker kime

Viggo Stuckenberg.

3 kommentarer:

  1. Dejlige billeder. Skønt at se hvor fine billeder du tager med dit makroobjektiv. ER det ikke bare et fantastisk objektiv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, Marina. Det er et dejligt objektiv og jeg er rigtig glad for det. Det er interessant at finde nye motiver, der egner sig til makro. Dug i græsset har jeg længe ønsket at fange og den anden morgen var muligheden der så. Tak fordi du synes om billederne.

      Slet