onsdag den 25. marts 2015

Påskepynt.



Jeg har pyntet forårsgrene med en blanding af købt og hjemmelavet forårspynt.
Porcelænsæggene fra Royal Copenhagen har jeg haft i nogle år nu. Jeg får dem altid fundet frem for sent, men i år dukkede de op i forbindelse med oprydning på loftet, så i år kan vi nå at nyde dem.
Fjerpynten er inspireret af Leizyb. Med en perle har jeg samlet tre fjer og efterfølgende sat en ophængssnor fast med maskintape i matchende farver.
Påskeæggene er lavet af piberenser i fine forårsfarver, købt i Tiger. En piberenser bukkes og ender vikles sammen. Æggeformen kommer næsten af sig selv. En halv piberenser sættes fast som en siddepind. Små kyllinger limes eller sættes fast. Ægget pyntes med hvad du nu måtte have ved hånden af tingeltangel. Fjer pynter altid. Føtex har små kyllinger med klemmer på, så selv små børn kan være med.
Påskeharen er klippet i mønstret karton og en pompon er limet på som hale. Hvis du forstørrer haren, så kan mindre børn også være med. Du kan blandt andet finde en skabelon her.og her på min pinterest opslagstavle med forår og påskeideer.
God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar