søndag den 21. december 2014

Slåenlikør, der smager så englene synger.


I september var vi ude at plukke slåen og da slåen skal have frost for at få lidt sødme, så blev de puttet i fryseren. Som I kan se her, så kogte jeg slåen-æble marmelade af nogen af dem og resten blev sat over til likør i blandingsforholdet lige mange gram slåen som sukker og så vodka over, så det dækker. Den har nu trukket i tre måneder og skulle testes idag.  Jeg siede bærrene fra, fik rørt det sukker, der ikke var opløst, trods gentagne rystelser, godt ud, og så skulle der smages. Det smager FANTASTISK. Meget bedre end jeg havde forventet. Likøren har en sød og samtidig frisk smag og så lige det der svirp af vodka, selv om det faktisk er ren vodka. Uha, den er farlig. Manden og jeg nød et lille glas her til aften til vores hjemmelavede julekonfekt. Det var en dejlig afslutning på en bage og konfektdag hvor der også lige blev hentet juletræ.


Det er bestemt ikke sidste gang, jeg har lavet slåenlikør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar