lørdag den 20. december 2014

20. december. Vintertema på julebordet.


Jeg er ved at beslutte hvordan JULEBORDET skal se ud i år. Det skal være et vinter wonderland med et tvist af natur, når der nu ikke er så meget vinter udenfor. Jeg har lavet et lille borddæknings-moodboard. Elementerne bliver spejlfliser som en bræmme på bordet. På midten en dekoration med blomster fra en hvid alpeviol, hvide roser, hvide spraymalede grene fra en tjørn, snebærgrene og grønt fra fyrregrene og min guldnælde som har hvide aftegninger. På spejlene vil jeg have isbjørne, lidt rådyr og elge, masser af lys i stager og bloklys. Naturen kommer ind med de små træer. Jeg har savet små stykker af en æblegren, slebet dem lidt, boret et lille hul i og sat grene fra sukkertopgran, thuja og lavendel i. Den grå farve, som lavendlen har, er rigtig fin.  Der skal drysses med sne og sølvstjerner.  Dug og servietter skal være kridhvide, servicet mit Musica og megamussel stel. Jeg elsker at dække bord og overlader gladeligt køkkenet til manden. Jeg glæder mig.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar