fredag den 12. december 2014

12. december. Julepynt for og af børn.



Børnene i indskolingen på arbejdet har fremtryllet det fineste pynt til skolens juletræ. Det har jeg ladet mig inspirere af og prøvede bl.a at lave stjernerne af perler og tandstikker.


Man skal bruge seks tandstikker med spidse ender og seks perler med huller så store at to tandstikker kan gå i. Tre tandstikker ligges i en trekant og perler sættes fast med lidt lim. Man kan ligesom bøje tandstikkerne i trekantform. Gør ligeså med de tre andre. Man kan forsøge at flette dem sammen undervejs eller blot lime dem sammen til en stjerne bagefter. Jeg synes, de er så fine. 


De har også lavet små perletræer. Små perler sættes på tråd, ca 20-25 cm lang. Herefter formes træet over en trekant. Jeg fandt ud af at den prop, jeg sætter i, når jeg gerne vil gemme en vin til næste dag, passede perfekt.


Den meste enkle stjerne med max effekt. Ispinde limet sammen til en stjerne. Man kunne evt. male dem hvide eller spraye dem sølv, men de er også fine som de er.

I kan tro, det er fint pyntet juletræ, vi har på skolen. :-)

2 kommentarer:

  1. Så fint. Elsker børnejulepynt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Marina, der er et eller andet særligt ved børnejulepynt.

      Slet