tirsdag den 14. oktober 2014

Efteråret flytter ind.

I  weekenden rykkede efteråret ind i huset. Det var primært stuen, som skiftede ham. Ud røg de stærke farver og ind kom de bløde, gyldne naturfarver som præger efteråret. Det er så hyggeligt at skifte ud og få lidt nyt og gammelt ind. Kobberstagerne på billedet her under, købte jeg i Kop og Kande. De er rigtig fine, synes jeg.





Alle vinduer blev ryddet og arrangeret igen. Jeg har svært ved at begrænse mig, men har lært at følge  nogle bestemte principper, så mine stilleben ser harmoniske ud. I arrangementet  har jeg altid noget grønt. Enten en plante eller en buket, oftest fra haven. Så er der en lysestage eller to og så lidt andet nips  i forskellige strukturer og former.  Mine vinduer er høj og brede, så jeg kan godt lide at have højde på arrangementet. Der skal være et ulige antal elementer, dvs tre, fem  eller syv ting. At samle tingene på en bakke, er også godt. Hos Tina Dalbøge fandt jeg nogle guidelines, som har hjulpet mig til at få mine arrangementer til at se bedre og mere samlet ud og ikke mindst at kunne se værdien i at begrænse sig. Du kan læse mere om at arrangere hos Tina Dalbøge lige her. Det lærte ihvertfald mig et og andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar