onsdag den 20. august 2014

Valget imellem støvsuger og blå himmel var ikke så svært.

I dag burde jeg nok have fundet støvsugeren frem eller gået i haven, men jeg fik sønnike til at svinge støvsugeren, lod haven passe sig selv og valgte at køre en tur til skov og strand. Ud under den blå himmel. Jeg kørte til Trelde Næs som ligger ved Vejle Fjord. I disse blæsende vestvindstider, er der læ ved Trelde, specielt på sydøstsiden. Det blev til en dejligt gåtur på 5.5 km med kameraet om halsen. En ren lise for sjælen. Nogen synes måske, det er underligt at jeg går tur alene, men en gang imellem er det helt rart bare at gå tur alene og have fuld opmærksomhed på naturen omkring sig.











På den nordvest siden er der badestrand med blåt flag. På sydøstsiden er der høje skrænter af plastisk ler, som i regnfulde tider bliver helt bløde og er farlige at forcere, så det er bedst at gå på skovstien fremfor ved vandet, der da også er fuld at træer, der er væltet ud over kanten. Tro mig, jeg taler af erfaring. En gang fik jeg lokket manden og hunden på en gåtur lang østskrænten, og det endte med at hunden sat fast i leret og vi måtte nærmest bære den op af skrænten for at komme væk. Vi endte selv med at være smurt ind i ler. Lad mig sige det sådan. Den dag syntes manden ikke om min idé.
Indimellem de to kyster, er der blandet skov. Specielt troldeskoven er sjov og anderledes for børn. Om foråret spredes en umiskendelig duft af ramsløg, som vokser i store dele af skoven. I dag fandt jeg vild ingefær, som man skal lade stå, da den er giftig.


Jeg havde også et ekstra lydtapet i form af jetjagere. De må have haft flyveskole for de flænsede luften og lydmuren flere gange og  fløj i cirkler over området.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar