søndag den 10. august 2014

Rejnfan, en sensommerblomst.



Rejnfan eller guldknap er en ualmindelig skøn sensommerblomst, der vokser i grøftenlangs landevejen. For to år siden bandt jeg ovenstående krans. Hvordan jeg gjorde, kan du se lige her.





Forleden dag, da vi var ude at gå, plukkede jeg lidt Rejnfan med hjem. De blev sat sammen med blomster fra haven. Bla. gyldenris, morgenfruer og grønne skærme af Sct. Hans urten. De bliver sidenhen røde, men jeg synes også, de er flotte som grønne. Andet grøn staffage blev grene fra mine asparges. Floks, også fra haven og købegerbera blev tilsat som kontrast. 
Nu står den og pynter på bordet i et sensommerarrangement.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en fin krans. Sådan en vil jeg også lave en dag for jeg holder meget af de små gule knapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Marina. Den er nemlig rigtig fin og holder længe. Ville gerne binde én i år, men fik ikke lige plukket nok. Måske i weekenden.

      Slet