søndag den 17. august 2014

Kreativ leg med dåser og dåseclips.




På Pinterest faldt jeg over en blog med nogle fine figurer, bla. små babuskaer,  kreeret af dåseclips og cernit. Det måtte lige prøves.
Jeg har samlet lidt clips gennem tiden ( hurra for samlergenet). Den grønne stammer fra Heineken øl og den røde fra en en halv liters Budweiser.
Jeg er ikke så god til sådan noget pillearbejde, men det var for god en idé til ikke at skulle prøves og jeg synes egentlig, de blev okay fine.
Hvad skal man så bruge dem til? Tja, med en brochenål limet på, kan de jo sættes på en kjole eller en taske. Med en ring i, måske som et vedhæg eller nøglering. Den røde clips inspirerede til nisser og de vil da være søde på et minejuletræ. Du finder en vejledning lige her. Den er godt nok på spansk, men er nem at følge via billederne.

Her følger lidt andre ideer med dåser og dåseclips.

Soda Can Bracelet - Arizona Green Tea
Billedet fundet her.
Billede og opskrift fundet her.

Billedet og vejledning fundet her.

7 Pieces of 8 Necklace.  DOUBLE-sided and Embossed.  Recycled Soda Can Art. RAINBOW
 Billede fundet her
Når man skærer dåser op, skal man passe på. Aluminium er skarpt, men det kan godt med en fil, lade sig gøre at slibe kanten så fin, at den ikke skærer. Jeg har selv klippet hjerter af en coladåse.


Dette indlæg er det første i en lille serie, hvor jeg afprøver små ideer, jeg har fundet, primært på Pinterest. Derfor vil jeg kalde serien Pinterestinspiration. Der vil også være links til ekstra ideer og inspiration inden for samme kategori og emne. Jeg håber I vil tage godt imod denne nye serie indlæg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar