fredag den 13. juni 2014

Trapholt.

Trapholt ligger ganske tæt på mig, men som så meget andet, når det er nemt tilgængeligt, så får man det ikke brugt. Jeg er ihvertfald ikke særlig god til at komme på Trapholt, trods det at det er en ganske fint museum med fin variation i udstillingerne. Det ligger lidt uden for Kolding, i Strandhuse, med en flot udsigt over Kolding Fjord. Museet har også en skøn parklignende have.
I pinsen var der pinsemarked på Trapholt og i den anledning gratis adgang. En kollega kom spontant forbi og spurgte om jeg ville med derned og det ville jeg da gerne.
På pinsemarkedet udstiller og sælger inviterede kunsthåndværkere deres ting. Der var megen skøn keramik, smykker, skulpturere osv. Jeg købte tre keramik trekanter af en keramiker, der lavede udendørs mosaikborde med cykeldæk som afslutning. Måske jeg kan bruge dem til et bord. Der var også rigtige gode tilbud i den meget lækre museumsbutik, så der blev jeg fristet af en Kähler skål og en Nuance vase.






Ud over pinsemarkedet, var der den faste udstilling, en Børge Mogensen udstilling, spredt ud over hele museet, en udstilling med gobeliner plus udstillingen "ANTIBODIES". Den løber hen til den 10. august 2014 og er bestemt seværdig.








Derudover har Trapholt også et NYT område og der er indtil til 1. juli en fotoudstilling, udlånt fra Kopenhagen Fotofestival. Billederne er portræt og koncert billeder fra både før og nu. Den var jeg glad for at se og kunne godt tænke mig at se den igen. Min fotoklubben tager derned på en onsdagsaftentur, men der kan jeg desværre ikke komme med. Onsdag imellem 17-20 er der gratis adgang på Trapholt. Måske jeg lige kan nå det en anden dag.





Jeg er glad for at min kollega spontant kom forbi og tog mig med. Tak Helle. Nu har jeg lovet mig selv at besøge Trapholt lidt oftere.
Du kan læse mere om Trapholt, åbningstider, udstillinger osv lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar