torsdag den 29. maj 2014

Rabarber i lange stængler, Rabarbervodka



I dag serverer jeg rabarbervodka. Eller dvs, det er faktisk anden gang, jeg laver det. I lørdags var vi til fætter/kusine fest i mandens familie og fire dage inden, havde jeg skåret nogle rabarberstængler i små stykker, puttet dem i en karaffel, tilsat et par spiseske sukker og overhældt dem med vodka. Til festen blandede jeg det med dansk vand med brus. Det smager  "farlig godt". Normalt bryder jeg ikke om spritsmagen, men i denne drink kan jeg næsten ikke smage spiritussen. Jeg blandede drinken i blandingsforholdet 1 del rabarbervodka, 3 del dansk vand.



I dag har vi drukket resten af den første rabarbervodka. Jeg har brugt mit rabarberslik, skåret i tynde strimler til at pynte glasset med.
I forgårs satte jeg en ny rabarbervodka til at trække.




Her er fem stængler rabarber, ca. 30 cm lange, skåret i små stykker,  et par spiseskefulde sukker, lidt ingefær og en brugt vaniliestang, som bare ligger ned i vodkaen og afgiver lidt vaniliesmag. Hæld vodka over til det dækker. Du kan sagtens bruge en billig vodka. Min er fra Netto, en halv liter til 65 kr. Billeder er taget i dag, og som du kan se, så har det allerede fået en god farve. Raberberstykkene bliver helt bløde og møre. Når denne her er færdig, vil jeg se om jeg fryse rabarberstykkerne og bruge dem som en slags isterninger.

SKÅL.

Du kan se de andre rabarberindlæg lige her.

2 kommentarer:

  1. Det her ser farligt lækkert ud. Må jeg prøve :-)
    Tak.
    /Jeanet

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeanet, det smager også farlig lækkert. Hvis ikke, jeg skulle have kørt hjem, den dag til fætter/kusine festen, så kunne jeg være gået hen og blive helt sjov. :-) God fredag til dig og god tur.

      Slet