onsdag den 30. april 2014

Ærter i farverigt selskab eller hvordan du kan pimpe dit ærteklatrestativ.


Min grønsagshave består af tre store højbede, to mindre og et par baljer med bærbuske. I mandags såede jeg ærter i det ene højbed. Ærterne skal klatre på et rionet, som jeg stak ned i jorden og tøjrede yderligere med to hegnspæle. Det ser lidt kedeligt ud indtil ærterne kommer op, så i dag var jeg ude og pimpe rionettet op med lidt gule og pink farver.






Til den, der ligner en sol, har jeg brugt en malet gardinring, forsøgt at binde den i midten og så viklet snor ud i firkanten. Andre firkanter er bare blevet viklet vandret eller lodret. En fik viklet flerfarvet garn om, og to andre blev smykket med knapper.
Det ser da meget festligt ud, synes jeg. Ærterne får ihvertfald farverigt selskab.

3 kommentarer:

  1. Fantastisk ide. Jeg synes det ser forrygende ud og tænker også at det bliver flot når ærterne vokser op. Nu mangler jeg bare at få ryddet resten af køkkenhaven for mynte så jeg rent faktisk kan få ærterne i jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina. Glæder mig til ærterne kommer op og får fat i rionettet, så nu må det gerne lade være med at være så koldt om natten. Håber du også får sået ærter snart. :-)

      Slet
  2. Ha, ha, ja det tager mig alt for lang tid i år fordi der er så meget andet jeg også synes jeg skal rykke i.

    SvarSlet