søndag den 9. marts 2014

Stå planken ud.



 
Jeg har en ret sej kollega, som spinner, løber halvmarathon og styrketræner. Hun er i halvtredserne og er næsten aldrig i ro. Hun er til lige med en god kok. Hun kom en dag og fortalte, hun havde prøvet " Planken". Jeg kan ikke huske, hvor længe hun stod første gang, hun prøvede den, men på landsmødet, som jeg omtalte her, gik der pludselig " Planken" i det. Tre af mine kolleger ville konkurrerer i at stå planken. Første mand faldt af inden et minut. Min kvindelige kollega stod i 2.5 min og det var nok kun fordi, hun havde fået god mad og drikke, at hun ikke vandt over en anden kollega. Sejt. Jeg havde ikke lige mod på at prøve den dag, men et par dage senere, da jeg var i fitnesscenteret, prøvede jeg.
 Av. For. Den, hvor den er HÅRD. Jeg tror, jeg stod den rigtigt og klarede med nød og næppe 1.5 min og rystede ret ukontrolleret bagefter. Det er vigtigt at kroppen er helt lige fra hovedet af og ned. Maven må ikke falde ned. Ej heller må numsen stritte. Den får fat i praktisk talt alle muskler og strammer godt op over det hele. Måske jeg skulle prøve en dag med tilskuer på, så de kan holde øje med om jeg står "Planken" rigtig. Hos  bedre form  og slankedoktor, kan du finde tips og tricks til at gøre øvelsen rigtigt. Her hos på denne fitnessblog er der også en udførlig vejledning og tips til at videreudvikle "Planken". Hos sidstnævnte har jeg lånt billedet.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar