torsdag den 5. december 2013

5. december. Perleophæng.


Her 5. december går der perler i den.
Rundt omkring er jeg stødt på perler. Særligt træperler. De bliver brugt i indretningen, til dekorationer, ophæng mm. Det har inspireret mig til et juleophæng, hvor man får maksimal effekt med minimal indsats. Ud over træperler, som man fx kan købe i Søstrene Greene til rimelig penge, har jeg dykket ned i perlekassen og fundet lidt hvide perler. De blev trukket på en guldtråd. Det er mest harmonisk med et ulige antal perler. Rækkefølgen må du prøve dig frem til. Jeg synes, det var pænest med den store øverst og så de mindre nedenunder. Ovenpå den store perle, som er 2.5 cm i diameter, skal der så ligesom være en afslutning og det blev så en diamantformet perle med en ring.

Man kan også trække dem på snore og bruge mere kulørte perler. Eller spraye nogle træperler med kobberspray. Tænk igen på at bruge ulige antal perler.





Jeg har også sprayet en stor perle, 6 cm i diameter, og trykt med mine stempler på perlen. Det giver noget helt andet. Det skal jeg helt klar eksperimenterer lidt mere med. Så store perler kan være svære at finde, men cc hobby har dem til 60 kr for tre styk, så helt billig er de ikke. Når jeg er i genbrugsbutikker kigger jeg altid efter billige halskæder med interessant perler og vedhæng, som kan bruges til en masse andet end lige halskæder. På dem måde kan man samle sig et kreativ perlelager.


Glædelig 5. december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar